Stora killen!

Viggo har ju fått den goda vanan att inte vakna förrän vid halv sju på morgnarna...det uppskattas mycket av hans mamma! Då slipper jag ju gå upp INNAN Christian går upp. :)

I morse vid nio stog jag startklar här nere med Viggo i vagnen för en promenad innan besöket hos Irene på BVC. Det tog 45 minuter i dag för hon hade information om risker med att ha en liten bebis som inte är så liten längre. Det här med småsaker som han kan stoppa i munnen, eluttagen, att spisen är varm, att de kan ramla ner för trappen, att de kan välta saker när de ska resa sig mot dem, att de på någon sekund kan få i sig något läskigt så som rengöringsmedel osv. Sånt som är ganska självklart för oss men kanske inte för alla.
Hon kollade även hans hörsel genom att pingla med pinglor bakom öronen för att se om han reagerade och det gjorde han ju som tur var. :) Sen frågade hon även hur han reagerade när jag satte på lite musik här hemma...och jag sa att han inte bryr sig speciellt mycket om det. Men nu när vi var hos Jennie, Robert och Melvin så satt han och diggade till musiken.

Och nu till det viktiga! Mätningen och vägningen. Vår lilla kille har blivit stor, han är nu 76 cm lång och väger 10,6 kg. Inte illa! Men han följer sin kurva såklart.

Han fick även en bok hos Irene, vi valde Max Bil. :)


Efter besöket gick vi till Jennie, Robert och Melvin. Viggo och Melvin har busat som bara den! Så roligt och se dem. Viggo har studerat Melvins krypteknik så nu får vi se om han testar den under morgondagen! :)
När vi kom hem var det sängen på en gång, jag hann knappt ut ur rummet förrän han sov. Man blir trött av att leka!


Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0