Underbara tisdag!

Jag drömmer tydligen en del...tillexempel att Viggo har tappat nappen och ligger i sin säng o skriker. För i morse puttade jag tydligen på Christian och sa att det var hans tur. Han undrade lite vad jag menade och då sa jag att Viggo har ju tappat nappen och ligger o låter. Men det stämde tydligen inte för han var knäpptyst!

Vid halv sju i morse fick jag i alla fall knata upp o byta blöja o fixa vällingen. Det är ändå en rätt bra tid eftersom Viggo fått för sig att vakna vid fem. Så halv sju är sovmorgon!
I dag var det även sista gången på babysimmet. Viggo och jag var lika peppade för det. Innan vi åkte till Hallsberg så svängde vi förbi på Christians jobb för att säga hej. :)
Den här gången lyckades Viggo tajma in bajjandet precis innan vi skulle gå ut till bassängen. När vi alla skulle gå o duscha av oss så kommer en doft, en doft som inte luktade gott! Så vi fick vända och vänta ett tag till han var klar. Skönt att få det avklarat innan badet den här gången!

I dag fick vi även släppa bebisarna när de dök. Och även skicka iväg bebisarna till en annan person som stog mittemot mig. Så Viggo fick simma lite själv under vattnet. Först till ledaren Madeleine och sen till Jennie. Det gick ju super, som vanligt! Viggo ÄLSKAR verkligen vatten! Det är så roligt att se honom när vi kommer dit för det märks verkligen att han vill bada och simma. Ett plus är ju också att det finns hundra leksaker att välja mellan i bassängen.

På eftermiddagen tog vi även ett bad i badkaret för att tvätta bort kloret. Det är ju lika roligt det men han har inte kommit på att man inte kan simma på samma sätt i badkaret som i den stora bassängen. Han bara häver sig över på mage så jag får ju vara med så han inte knockar huvet i.


Städhjälp!







Viggo pysslar medans jag lagade barnmat häromdan!



Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0