Babysim is the shit!

I morse vaknade Viggo 06.02, helt okej!
Det blev även en tupplur innan det var dags att åka in till Hallsberg och Alléhallen för första babysimmet. Vi var där i god tid tillsammans med de flesta andra. Vi hade en trevlig stund i omklädningsrummet där bebisarna lärde känna varandra genom att sno leksaker, nappar och badbyxor av varandra. Underbart! :)

Det är ju en lyxbassäng med 34 grader i vattnet och även en höj och sänkbar botten. Perfekt.
Viggo började sprattla så fort han kände vattnet vid fötterna, sen var det fina bentag och plask. Vi fick information om hur man ska hålla bebisen i vattnet och sen sjöng vi ett par sånger. Och så råkade ju jag också doppa ner Viggo lite för långt så han fick en kallsup...men det gick ju bra såklart! Lika glad ändå.

Däremot trodde jag han skulle bli lite grinig efteråt eftersom det är jobbigt att bada i 20 minuter! Men han var så glad så! Jag hade med mig mat, välling o frukt för säkerhetsskull men vi hann till och med hem o käka innan John Blund kom!

Annars har det varit en lugn dag i dag!
Nu sover Viggoliten :P

Glömde ju även att berätta om bajskalaset som var här i morse! Viggo fick sitta i babysittern efter morgonvällingen så han inte skulle spy upp allt som han brukar göra när han ligger på magen...han satt där i godan ro och när jag gick förbi kände jag en doft...en doft som betyder byta blöja. Jag tog upp honom och la honom på skötbordet när jag insåg att han hade bajs på foten. Då tittade jag lite nogrannare och insåg igen att det var bajs typ överallt!!! Det blev duschen kan jag säga plus att babysittern fick hoppa ner i tvättmaskinen. Haha!


Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0