Fina dag

Den här dagen har varit bra! Jag lämnade datorn till bästa jobbarkompisen Lars i morse och strax efter lunch ringde han och sa att datorn var fixad, underbart! Han är duktig den där Lars, tur vi har honom och det är ju väldigt snällt av honom att hjälpa till. :) Nu har vi ännu ett program på datorn som ska förhindra och ta bort virus. Det där kommer nog bli bra!

I dag skippade jag innebandyn för att umgås med min underbara son. Han har ju varit hemma hos farmor och farfar måndag till onsdag den här veckan så jag tyckte inte jag fått träffa honom tillräckligt. Jag kom hem till middag med makaroner och falukorv, Viggo åt själv och då fick han i sig tre hela skivor och massor med makaroner och som efterrätt fick han gurka. Sen klädde vi på oss och tog vagnen till Malmens skola för att leka i deras lilla lekpark de har där. Det här med sand var ju väldigt intressant! Han undersökte, smakade, kastade, slog och flyttade. Det är så himla härligt att se! :)





Efter lekparken busade vi och hade det mysigt. När det var dags för välling sa jag: "Ska vi gå och fixa välling?" Då tog Viggo min hand och gick till köket och sen visade han att jag skulle ta upp honom för han brukar sitta på bänken medans vi gör välling när vi är ensamma hemma. När han väl satt där pysslade han med d-dropparna och låtsades hälla droppar i den andra flaskan som stod där och sen visade han mig att vällingen skulle in i micron. Han har lärt sig! :D

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0