Sjukhemmet i Tisaren

Den här påskhelgen blev inte riktigt som förväntat. Först o främst blev ju Viggo magsjuk (som är det allra värsta såklart). Men han repade sig ganska fort och har busat precis som vanligt här hemma. I går kväll grillade vi här hemma tillsammans med pappa o Ninni och senare kom även Kenneth förbi här. Vi satt ute på altan och drack lite o hade det trevligt. Det var väldigt trevligt fram till de gick hem och både jag o Christian kände att vi hade ont i magen...så den här natten har vi sprungit på toa omvartannat...att en så liten människa kan smitta oss med sin magsjuka.

 I morse ringde jag o väckte mamma vid halv åtta och frågade om hon var sugen på att vara barnvakt till i morgon och det var ju såklart inga problem. Så vid nio hade vi fått arslet ur vagnen och fixat så vi kunde köra dit honom. Men jag tror att Viggo kände av att vi inte var som vanligt för i morse när vi gosade i sängen innan frukost så satt han bara och tittade på oss och tryckte på Christians mobiltelefon...jag hade ju sett fram emot fem dagar med lilgubben men icke. Det är ju tur han har det kul o bra hos mamma o Arnold. :)

Den där jäkla musen som höll på häromnatten har vi ju även lokaliserat...vi trodde ju att han höll till under stugan men så var det ju inte. I morse hittade vi en hel påse nötter som han öppnat och käkat av...ovanför kylskåpet!!! Vi har alltså varit helt ute o cyklat gällande denna mus.

I morse när vi har mys i sängen


Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0