Vart tog vintern vägen?

Från snö och fint till blask och trist väder på ett par dagar bara! Nu ska det klagas ordentligt. Helt onödigt med plusgrader och regn...det blir ju bara ishalt på vägarna och blött...som sedan fryser till is igen när det kommer kallare vindar. Höll på att bli dyblöt flera gånger i går när vi var ute och gick. Bilarna (eller förarna) tänker inte på att det är vattenpölar de kör i och som stänker på oss stackare som är ute o går! Jag lyckades ändå komma hem torr trots minst två bilattacker!

Visst, jag längtar efter våren. Värmen, solen och alla knoppar som kommer fram. Men inte än, det är inte dags nu. För då blir det så här, tråkigt och ruggigt ute.
Tur för mig att jag har lille Viggo som förgyller mitt liv, han är mitt allt!

Nu ska vi i alla fall dammsuga, jag och mitt allt! ;)


Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0