Åska

Gårdagens åskoväder var väldigt välkommet! Jädrans vad det dundrade här ute vid sjön, häftigt! Som synd var så blev ju speedwaymatchen mellan Piraterna och Vargarna inställd så vi hade inget att titta på...i och för sig så var vi ju tvugna att stänga av tvn efter en stund i alla fall. Internetanslutningen slutade också att fungera så matchen mellan Indianerna och Vetlanda visste vi inget om heller...nervöst. Men de vann i alla fall, riktigt kul för Indianerna!



Viggo sov ju hos farmor och som tur var hann han somna innan åskan dundrade över taken. Han sov sig igenom sitt allra första och största åskoväder.

Direkt efter jobbet tog jag på mig en aning svalare kläder för att sen ta bilen till Kumla och hämta lillgubben. Han och farmor satt på altantrappen och åt russin. Jag fick smaka, han är inte snål inte den lille killen! Vi drog hemåt och fixade mat och nu sover han efter mycket om och men. Det var tyst ett bra tag här men efter en och en halv timma började han prata och kastade ut både nappen och Yngve...men somnade som tur om fort igen. Det fick Christian ta hand om medan jag gick ner till sjön och öste båten. På vägen tillbaka fick jag med mig den här lilla sötnosen...hon fick även lite kvällsmat. ;)

   


Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0