2011

Jag och Viggo bestämde oss för att åka ut till Mossby lite tidigare än vad som var tänkt från början. Men först tog vi oss ett bad tillsammans med skum o allt!

Viggo efter badet


Vi kom ut till Mossby vid ett-tiden, hade jag kommit lite tidigare så hade jag varit ensam där ute...grabbarna hade precis kommit dit med fyrhjuling o allt vad det nu var!
Det blev lite glögg när Pia kom hem från stallet och lite matlagning. Vid fem åkte jag o Pia till stallet för att ta in hästarna, guuud vad gott det luktade! Fick även ta in ett par hästar, underbart!

Vid sex-tiden kom Tina, Anna-Karin och  Pias pappa. Alla var samlade. Det blev middag och hemmagjord glass till efterrätt, det var supergott! Lite spel och väntan på tolvslaget. När 2011 väl var här så var det som om luften gick ur oss allihopa, sega o trötta! Men vi höll i en stund till såklart. :) Var det bara vi som hade storm och ösregn vid tolvslaget? Det gick inte ens att smälla raketer! Stackars Amadeus. :(

2011 startade tidigare än önskat för min del...vaknade 06.16 av att Viggo låg o pysslade i sin säng, tog upp honom till mig i hopp om att han skulle somna om...men icke! Det var bara o fixa till välling och så var buset i full gång! Men jag skulle ju följa med Pia o ta ut hästarna så det var ju ändå dags för mig att gå upp. Underbart med hästar, jag har även bjudit in mig själv på en ridtur. Vi får se om det blir av, hoppas det i alla fall!
Efter frukosten gick vi ut o eldade lite hö o halm på gärdet. Viggo sov i vagnen och Amadeus smällde sina smällare som blev kvar sen gårdagen.

Amadeus


Vid två var vi hemma i lägenheten igen. Viggo somnade och jag o Christian slöade i soffan framför Tre Kronor. Sen blev det den vanliga pizzan, som alltid på nyårsdagen. Man skulle kunna säga att det är tradition hos familjen Roth/Sohlman. Vi kanske inte är den enda familjen i Sverige med den traditionen...

Nu sover lillgubben och vi ligger inte långt efter. Lite slitna och trötta, men det är ju som det ska vara...eller hur!?




Tyvärr blev det inga bilder från nyårsafton eftersom kamerabatteriet inte laddade som det skulle...:(


Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0