Bokmal

Jag har läst några fler böcker. De sista jag läste var skrivna av Katerina Janouch och de var ju himla bra! Den absolut sista handlade om en tjej som var gift med en alkoholist och knarkare. De hade fyra barn tillsammans och det blev ju såklart en del problem hemma...rekommenderas starkt!

Anhörig är alkoholistboken...



Bedragen och Systerskap är nummer ett och två i en följetong om barnmorskan Cecilia och hennes familj. Superskön läsning! :)




De flesta böcker lånar jag på bibblan (eller biblioteket för den som vill) eftersom jag inte köper några böcker längre...de tar bara en massa plats i bokhyllan som jag inte ens äger! :D

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Lästips från en bokmal till en annan! (Samtliga självbiografier)



"Varför gråter inte Emma" av Magnus Wennerholm och Emma Jangestig. Är en självbiografi av Emma, mamman som blev "arbogamamman" med hela svenska folket när hennes två små barn, 1 och 3 år gamla mördades. Den är hemsk, och det var tidvis svårt att hålla ögonen torra, men samtidigt riktigt bra skriven.



"Inspärrad" av Teresa Cooper. Även det en själbiografi, om en liten flicka som fick kämpa mot de mest avskyvärda missförhållanden i det system som var tänkt att skydda henne. Hon blir placerad på en ungdomsvårdsskola där hon blir injicerad med farligt höga doser av sinnesförändrade droger och utsatt för övergrepp av personalen. Den boken blir man riktigt arg över att läsa, men den är bra den med.



"Blodsbröder" av Tommy Doegan. En bok som författaren skrivit till sin bror som blev blev misshandlad till döds. Han skriver varmhjärtat om vad de genomgått tillsammans och vad som ledde fram till händelsen. Riktigt riktigt vackert skriven, man ryser i hela kroppen av den.



"En stråle av ljus" av Danielle Steel. Kan vara den vackraste bok jag har läst någon gång. Danielles son var manodeprensiv och begick självmord vid nitton års ålder. Det här är en bok om en moders oändliga kärlek till sitt barn, där hon låter de som läser lära känna honom, och blandar sin egen berättelse med dagboksanteckningar från Nick själv. Den här boken rekommenderar jag verkligen. Det är den vackraste boken jag har läst. Den är verkligen verkligen att rekommendera!



Har tonvis med fler tips, men de här fyra får räcka för idag. Hör av dig och säg vad du tyckte om du läser någon av dom! Kram jennifer

2011-03-27 @ 15:29:50
URL: http://jenniferenberg.blogg.se/

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0