Hej o hå

Denna måndag betyder första dagen på sportlovet och det förklarar varför jag inte hade ett dugg att göra på jobbet i morse. Det känns sådär att sitta i bussen drygt en timma och vänta på jobb...hade ju kunnat legat kvar i sängen lite extra men det går ju inte till så tyvärr. :)

Lunchen hemma var såklart det trevligaste på hela jobbdagen. Viggo blir alltid så glad när jag (eller pappa Christian) kommer hem, han ÄR verkligen helt underbar! I dag kom även Björn hit på lite fika så Christian hade lite sällskap medans Viggo sov. :)

Annars har det varit lugna puckar i dag på jobbet, sett två älgar på VÄLDIGT nära håll och fick även ett "erbjudande" från en kund om att stanna till på nåt bra stället och springa in och köpa rulltårta till eftermiddagskaffet för att sen skjutsa hem honom.
SKULLE INTE TRO DET!
Vad tror en del människor egentligen...kanske att det är nån slags nöjestripp de är ute på och att vi chaufförer har hur mycket tid som helst till allt möjligt annat än att köra kunderna från A till B....det kan ju vara allt ifrån det lilla "erbjudandet" jag fick i dag till att ta ut pengar eller lägga på brev på lådan och det är ju oftast inte på vägen utan en omväg...

Nog klagat, jag fick en underbart mysig kväll med Viggo (Christian är på hockey med sin bror). Vi har bytt lakan, städat lite på hans rum, tvättat och legat i soffan tillsammans en stund och tittat på "Vad blir det för mat?". Nu sover lillen och jag ska slöa lite för att sen gå o lägga mig tidigt...jobbigare än jag väntat mig att börja jobba igen. :)


Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0