Kul grej :)

Vad heter ditt barn?
Viggo Christian Roth Sohlman

När var du beräknad att föda?
22/2 2010

Föddes barnet på utsatt datum, om inte när?
Han föddes den 6/3 kl. 12.45 (på sin mormors födelsedag)

Hur stor var barnet vid födseln?
4170 gram och 54 cm lång

Hur lång tid tog förlossningen?
18 timmar från första känningen här hemma.

Tog du någon smärtlindring?
Jag började med akupunktur men det hjälpte inte ett dugg, sen blev det ryggmärgsbedövning och lustgas (som jag för övrigt inte kände av förrän det var dags att sy)

Är du tillsammans med barnets pappa?
Ja!

Tog ni reda på könet?
Nej, det gjorde vi inte...vi ville ha en överraskning när det var dags!

Hade ni bestämt vad barnet skulle heta?
Nej, det hade vi ju inte gjort. Vi hade mest tjejnamn och inte så många killnamn och när det väl kom till kritan så överlämnade Christian namnvalet till mig för att jag kämpat så bra. 

Hade du en svår graviditet?
Nej, det hade jag absolut inte. I början gjorde jag iofs inget annat än att kräkas, men man vänjer sig till slut. Jag kunde sitta och äta och känna att det var på gång, gå till toan för att sen gå ut och fortsätta äta, helt sjukt!

Kan du tänka dig att skaffa fler barn?
Absolut, men det blir nog bara ett till.

Har du fått några bristningar?
Nej, knappt...de bristningar jag fick kom sista veckan och nu syns de knappt. 

Var du nervös inför förlossningen?
Nej, det var jag faktiskt inte...rätt lugn om jag får säga det själv. :)

Hade du några cravings?
Inte direkt, men vissa skulle nog säga russin.

Hur reagerade du/ni när du plussade?
Jag blev alldeles skakis och Christian va kolugn...

Hur långt gången var du när du förstod att du var gravid?
Jag förstog nog ganska snabbt så det var tidigt...

Hur mycket gick du upp i vikt?
Det kanske blev 15 kg eller nåt sånt.

Hur länge ammade du?
Helammade i ca 5-6 månader.

Vem är barnet mest lik?
Han är Christian upp i dagen när det gäller utseendet, men jag tror han har mitt humör.

Vad är det bästa med att ha barn?
Det finns inget bättre, helt underbart att ha skapat ett liv. :)

Vad är det sämsta med att ha barn?
Det finns inget sämsta, så är det bara!

Är ditt barn döpt?
Nej

Hur gammal är barnet nu?
1 år och två veckor

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0