Envis som synden

Vi har haft lite problem med nattningen av Viggo flera kvällar i rad. Han har inte velat sova och skriker inne på sitt rum till han hostar o kräks. I normala fall är det inga problem alls, vi lägger honom och går ut därifrån och han ligger där inne o bubblar tills han somnar. I går kväll fick han somna inne i våran säng samtidigt som vi gick och la oss och det är inte okej. I alla fall inte enligt mig. I kväll blev det välling lite senare och då tänkte vi att det kanske skulle gå bra, men icke! Han står där inne o gallskriker och då finns det inte en chans att han lägger sig ner o somnar av sig själv. Så i kväll ilsknade jag till och gick in till honom. Så fort han reste sig la jag honom igen och så höll vi på. Till slut tog det längre o längre tid mellan varven och så småningom somnade han. Pust. Både jag och Viggo var helt svettiga efter den pärsen. ;)

På måndag blir Viggo 15 månader, eller ett år och tre månader....välj själva. Han säger fortfarande "koko" eller"kokokokokokkooo" när det är nåt. Det kan vara fågel, tåg, klocka, lampa...ja vad som helst. Han vet att jag är mamma och Christian är pappa men säger pappa till oss båda. Han tycker inte om att bli smutsig om händerna och vill gärna att vi ska torka av honom när han blir smutsig. Han älskar att duscha/bada men gillar inte att schamponera håret. Han tycker om att åka bil och titta på bilar och andra motorfordon såsom gräsklippare, trimmer, båt och annat som låter. Han tycker om att stå bakom teven o rycka i sladdarna. Han älskar banan. Han vet var saker och ting är i köket, tex vällingen och annat som han gillar. Han skrattar när han ser farmor, farfar, mormor, morfar o Ninni. Han tycker om att prata och är inte rädd för människor han inte känner så bra. Han är ett matvrak och äter nästan allt, dock inte lax. Han tycker fortfarande om att sitta i vagnen när vi är ute på promenad. Han älskar att busa. Det är vad jag kan komma på just nu. :)

Jo, han tycker även om att sitta i sin nya stol som han fick av grannen Kenneth i går.


Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0