Grattis!

I dag är det mormors födelsedag och även morbror Johnny fyller år i dag. Grattis på er! Mormor hade visst kalas i dag som jag fick reda på vid tretiden då brorsan ringde o frågade när vi skulle till mormor så vi kunde tyvärr inte åka dit eftersom jag slutade klockan fem och Christian skulle ju lägga i båten i kväll. Typiskt. Men vi får helt enkelt åka dit en annan dag. :) Det blir så när mamma inte är hemma och styr upp allt. :)

Gårdagen var lugn till en början. Farfar Kent kom hit på förmiddagen och tog med Viggo på en promenad, då passade vi på att fixa lite här hemma. Sen gick vi ner till sjön för bryggan skulle i. Detta var Viggos första bryggiläggning och han verkade stortrivas. Självklart var han på väg ner i vattnet flera gånger! Men jag tror inte han vill bada egentligen...alldeles för kallt än. På eftermiddagen gick vi ner igen så Viggo kunde ta en sväng på bryggan, herregud! Vi kommer få det jobbigt i sommar. ;)

I eftermiddags så var Viggo med och la i båtarna (Kennets och våran båt) och det var ju minst lika kul som att lägga i bryggan. Han kommer säkert tycka att det är superkul att åka båt, det värsta är väl att han måste sitta still.

Viggo är väldigt snorig och det rinner i ena ögat, vet inte om det är förkylning, tandsnor eller (gud förbjude) pollenallergi. Han nyser mest hela tiden och är totalt snorig! Så i går kväll vägrade han att sova, han skrek o skrek o hostade så att han till slut kräktes...såklart i sängen som var bäddad med nya lakan. Han somnade säkert inte förrän klockan var halv tio och då hade alla mina kvällsplaner försenats en aning. Jag hade sett fram emot en lugn kväll i soffan, men icke!

Gårdagens inventering


Snorig o trött

Kommentarer

Kommentera gärna inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0